Istoria ochelarilor Ray – Ban
Cei mai cunoscuți ochelari de soare, Ray – Ban, au apărut dintr-o necesitate. Povestea mărcii Ray-Ban începe la sfârșitul anilor 30, când un locotenent din armata SUA, era în căutare de ochelari capabili să îi protejeze ochii de razele puternice de soare îmbrăcați într-un design agreabil. În 1937, apare prima pereche de ochelari Ray – Ban, botezați Anti-Glare și este patentată de către opticienii Bausch&Lomb, în urma cerinței locotenetului din armata americană. Ochelari aveau ramele placate cu aur, iar lentilele erau verzi și protejau foarte bine ochiul de razele puternice ale soarelui.
Membrii corpului de aviație au adoptat imediat noul echipament și de aici a apărut și porecla: Aviator Glasses, un termen care astăzi definește toți ochelarii cu acest tip de design.
În 1952 este lansat modelul Wayfarer. Pentru prima data când brandul lanseaza o pereche de ochelari cu rama din plastic. Lista personalităților care adoptă stilul Ray-Ban crește pe zi ce trece, de la Bob Dylan, Andy Warhol și James Dean până la Marlyn Monroe și John Lennon. Practic toată lumea îndrăgește ideea de ochelari de soare cu stil doar că era disco a anilor 1970 aduce un nor de umbră asupra mărcii. Cel puțin succesul designului Wayfarer pălește în fața propunerilor mult mai extravagante venite din partea unor designeri de modă precum Dior sau Yves Saint Laurent. Ray-Ban încearcă să facă față intrării caselor de modă pe piața ochelarilor de soare, dar produsele noi eșuează.
Ray Ban Wayfarer
O creștere spectaculoasă a vânzărilor Ray-Ban are loc după ce Tom Cruise apare purtând Wayfarer în pelicula „Risky Business“, dar vânzările continuă să crească după ce Ray-Ban își face apariția și într-unul dintre cele mai populare seriale ale anilor ’80 – Miami Vice.
În timpul anilor 90, marca Oakley, scadere vanzările celor de Ray – Ban, prin modele sport pe care le lansase. Ray – Ban se reinventează după anii 2000 cu ajutorul designul Wayfarer ușor modificat și cu rame de mai multe culori și imprimeuri.
În 2009, Bausch&Lomb vinde marca Ray-Ban concernului Luxotica pentru 640 de milioane de dolari și până în prezent succesul Aviatorilor și a clasicilor Wayfarer pare să fie incontestabil.
Cum recunoști o pereche de ochelari originali Ray – Ban?
Înainte sa cumperi o pereche de ochelari Ray-Ban, aruncă o privire pe siteul lor oficial ray-ban.com. Acolo vei găsi toate detaliile despre ochelari.
Logo-ul original și certificatul de autenticitate Ray-Ban. Ochelarii nu sunt originali dacă, atunci când îi cumpărați nu vin însoțiți de o cutie gen port-ochelari din piele. De asemenea, ochelarii nu sunt originali dacă pe lentila dreaptă nu apare gravat logo-ul Ray Ban și dacă pe lentila stângă, în dreptul locului în care brațul ochelarilor se îmbină cu rama nu apar încrustate în lentilă inițialele RB.
Ar trebui să mai știți ca prețul unei perechi de ochelari Ray – Ban este cam același în lume – 150 $.
Majoritatea ochelarilor Ray-Ban de pe internet ce se vând cu 150-250 lei sunt cam toți falși și ar trebui sa verificați înainte:
– dacă site-ul respectiv prezintă datele de identificare ale firmei care deține magazinul respectiv -adresa sediului social, cod de inregistrare, etc.
– dacă vă oferă posibilitatea de a returna produsele. Potrivit legislației, returnarea produselor în cazul comerțului online este obligatorie. Verificați foarte atent termenii și condițiile site-ului, în cazul în care acestea exista.
Ar trebui să mai știți că pe majoritatea ochelarilor Ray – Ban scrie made in Italy.
Cum ne alegem ochelarii de soare
Cum ne alegem ochelarii de soarelentileochelariochelari de soareochelari lentile rotundeWayfarer
Anul acesta ochelarii de soare fac mari furori. Ești în trend, te simți bine, te faci remarcată, însă ochelarii nu sunt doar un accesoriu la modă,Uniunea Europeană clasificându-i în grupa „dispozitivelor de protecție individuală”.
Dacă alegeți o pereche de ochelari care nu oferă protecție UV, ochii tăi vor avea de suferit. Studiile arată că expunerea la razele solare poate duce la un risc crescut de apariție a cataractei și a bolilor degenerative ale retinei. Înainte să vă cumpărați o pereche de ochelari, verificați marcajul CE, trebuie să fie vizibil, dar nu prin intermediul unei folii adezive, direct pe lentilele de soare. O pereche de ochelari de soare de calitate, oferă protecție asupra luminii puternice. Aceasta confirmă calitatea produsului și identitatea producătorului. Dacă marcajul lipsește, ochelarii de soare respectivi nu sunt conformi cu normativele.
Când te hotărăști să investești într-o pereche de ochelari de calitate bună nu trebuie să uiți de tipul de activitate la care îi vei folosi: condus, înot, plajă, etc. Sau de locul în care îi porți: pe uscat sau pe apă, deșert, pădure, la mare altitudine.
Alege ochelarii în funcție de fizionomia feței.
Dacă ai fața ovală poți să porți orice, experimentează orice stil de ochelari vrei. Poți să te distrezi purtând modele mai îndrăznețe, cu orice tip de ramă sau orice fel de lentilă.
Ai o față rotundă, atunci poartă ochelari în formă pătratică, stilul Wayfarer. Nu te avantajează ochelarii cu rame rotunzi, deoarece accentuează și mai mult rotunjimea feței.
Dacă ai fața pătrată, o alegere inspirată sunt ochelarii cu lentile rotunde sau ovale. Evită cât de mult poți ochelarii cu rame geometrice.